Sonunda ürkütücü yapay zeka robotları dünyasına girdik ve en sonuncusu ChatGPT’nin büyük dil modeliyle (LLM) çalışan bir robot resepsiyonist. Robot, Heriot-Watt Üniversitesi ve Alana AI’daki mühendisler tarafından tasarlandı. OpenAI’nin GPT-3.5’i ile çalışıyor ve hatta hareketli bir ağzı ve kaşları olan insansı bir yüze sahip.
Robot yalnızca Birleşik Krallık Ulusal Robot Akvaryumu’ndaki kullanıcılarla etkileşim kurmak üzere tasarlandı. Mühendisler, robotun yanlış bilgi verebilme ihtimalini ortadan kaldırmak için robot akvaryumunun web sitesini taradı ve bilgileri robotun soruları yanıtlarken erişebileceği özel bir veri tabanına ekledi.
Sonuç, GPT-3.5 kullanan bir şeyden beklediğiniz gibi ve bu da büyük bir dil modeli için hala çok etkileyici. Bir YouTube videosunda mühendislerden biri robot resepsiyonistle etkileşime girerek ona sorular sordu. Robot bir anlık beklemenin ardından yanıt verdi.
Robot oldukça inandırıcı, en azından temel sorulara cevap verme konusunda… Mühendisler, ilk kez birinin tek bir konu hakkında bilgi sahibi olan ve sözlü ve sözsüz iletişim kurabilen bir LLM geliştirdiğini söylüyor. Robot ne kadar ürkütücü görünse de gerçekten etkileyici.
Birisi robotla konuştuğunda, robot konuşmayı metne dönüştürüyor ve ardından işliyor; bu da yukarıda bahsettiğimiz o anlık duraklamayı açıklıyor. Daha sonra hem sesiyle hem de uygun yüz ifadeleri ve hareketleriyle nasıl yanıt vermesi gerektiğini çıkarıyor ve daha gerçekçi bir yanıt sağlıyor.
Robot resepsiyonistin cevapları, konuşma tonunda ve izleyiciye uygun olabilir. Ancak yine de çok robotik bir sunum olduğu kesin. Çoğu hala telefonunuzun metinden sese özelliğinin size bir şeyler okuması gibi geliyor. Yine de burada yapılanlardan etkilenmemek elde değil. Eminiz ki bu GPT ve diğer LLM’leri robotik resepsiyonistlerle buluşturmaya yönelik son girişim olmayacak.