Millî Eğitim Bakanlığı, Türkiye’deki öğretmen yetiştirme süreçlerini uluslararası standartlara taşımak için yeni bir adım atıyor. Eğitim fakülteleri şu anda sadece altı alanda öğretmen yetiştirirken, 62 alanın öğretmenleri eğitim fakülteleri dışında eğitim alıyor. Bakanlık, bu eksiklikleri gidermeyi amaçlayan bir kanun teklifi hazırladı. Önerilen yasa tasarısı, öğretmenlerin mesleki yetkinliklerini artırmayı ve statülerini yükseltmeyi hedefliyor.
Yeni kanun teklifi
Türkiye genelinde görev yapan 1 milyon 230 bin 402 öğretmen ve okul yöneticisinden 477 bini 35 yaş ve altında bulunuyor. Bu demografik veri, mevcut öğretmen kadrosunun uzun yıllar hizmet vereceğini gösteriyor. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Öğretmenlik Meslek Kanunu teklifi, Millî Eğitim Akademisi’nin kurulmasını öngörüyor. Akademi, öğretmenlerin pratikteki eksikliklerini gidermeye yönelik programlar sunacak.
Staj süreleri ve uluslararası karşılaştırma
Türkiye Gazetesi’nden Esma Altın‘ın haberine göre, teklifin bir diğer önemli noktası, öğretmen adaylarının mesleğe hazırlık süreçlerini kapsıyor. Türkiye’deki staj süresi 96 saatken, bu durum İspanya ve İtalya’da 550, Hollanda’da 370, Fransa’da 216 ve Belçika’da 160 saat olarak gerçekleşiyor. Yeni düzenleme ile öğretmen adayları, Millî Eğitim Akademisi aracılığıyla aldıkları akademik eğitimleri pekiştirecek ve mesleğe çok daha hazır hale gelecekler.
Öğretmen eğitiminde büyük değişiklikler bekleniyor
Önerilen yasal düzenleme, önümüzdeki hafta TBMM Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu’nda ele alınacak. Eğer kabul edilirse, Türkiye’de öğretmen yetiştirme süreci daha nitelikli ve düzenli bir yapıya kavuşacak, böylece eğitimde dünya kalitesine ulaşılması hedeflenecek.